Wednesday, 27 April 2011

Melayu Tewas Di Tangan DAP....

Sejak peristiwa berdarah 13 May, kaum cina menunggu ruang dan peluang untuk menguasai bumi bertuah ini. Mereka merancang segalanya, jangka pendek, sederhana dan panjang. Mereka umpama harimau lapar menunggu mangsanya alpa.

Didalam kerajaan, ketika Melayu kuat dan bersatu padu, mereka mendapat segalanya melalui MCA dan GERAKAN. Dari sudut lain pula DAP mencabarnya sebagai penggerak untuk kerajaan memberikan apa tuntutan mereka. Sesungguhnya coina telah bersatu sejak lama dulu, mereka bersatu demi kecinaan mereka. DAP chauvanis adalah golongan pendesak mereka yang jelas tersangat rasis dalam segala tingkahlakunya.

Terbaru, cina menuntut segenap masyarakat menghukum akhbar Utusan Malaysia yang kononnya bersikap perkauman. Mereka bersatu jadi satu dari DAP, MCA. Tidak salah jika dikatakan bahawa MCA adalah tangan kanan sedangkan DAP adalah tangan kiri bagi rasaksa bernama cina itu.

Mereka tidak seramai mana bahkan mereka juga tidak sekuat mana, namun apabila Melayu berpecah-belah dan bahkan ada yang membantu mereka memusnahkan Melayu sendiri maka mereka jadi lebih bersemangat dan menujukkan taringnya. Anjing hanya akan mengejar apabila kita lari, namun akan terhenti apabila kita berhenti bahkan mungkin akan lari apabila kita mengejarnya.

Mungkin Pas akan bertakbir kegembiraan apabila pakatan pembangkang dapat menambah kerusinya di DUN Sarawak. Berapa kerusi yang Pas raih dan berapa pula kerusi yang PKR tambah? Namun berapa kerusi yang DAP menang dalam senyap?

Jika Melayu didalam Pas dan PKR masih belum lagi sedar diri, ini adalah petanda bahawa disinilah akan berakhirnya ketuanan Melayu di bumi Melayu sendiri. Jika mereka mahu menjual, apakah kita tidak sanggup membelinya?

No comments:

Post a Comment